fredag 27 juni 2008

Paussnack

Hörde av Måns idag att han tänkt starta en sån här post ganska länge, så nu förekommer jag honom. Som av en händelse satt jag och läste igenom en del av scenerna idag. Det har varit rätt skönt med ett litet avbrott på sätt och vis, men nu börjar jag sakna spelandet rejält.

Min semester har precis börjat och jag kommer att vara i gotländsk exil en vecka, sedan skulle jag kunna tänka mig att börja spela igen. Eller snacka om att spela om inte annat.

Hur ser det ut för er? Spelar ni något annat? Är sommaren så behaglig som man vill minnas mitt i vintern?

Själv spelar jag inget rollspel för tillfället men slukar sinnligt säsongens pakistanska mango, läser bra böcker, dricker förstklassigt te och får stryk i Super Smash Bros Melee och Carcassonne av mina barn.

23 kommentarer:

Revolverspel sa...

Nu verkar ju sommaren ha tagit fart här på västkusten så jag har återfått mitt hopp om att det kan bli en skön semster trots allt. Hittills har har det mest varit Star Wars Lego, Avatar och regn...

Visserligen saknar jag bloggspelandet men det blir mest sporadiska besök framför datorn så risken finns att det kan bli frustrerande när inläggen masar sig fram i långsamt tempo. Å andra sidan kanske det är bättre än inga alls? Vi ska dra på minisemster ner till Skåne (med Ola/Ubu + familj) men kanske kan vi börja småstarta efter det?

Fick förresten smärtsamt uppleva spel så som det kunde bli förr häromdagen - platta karaktärer, blockerande SL, oengagerade spelare och mycket snack om vem som befinner sig var i förhållande till vad. Som tur är blir det Sorcerer med Peter om en vecka eller så, så jag kan rensa systemet.

Nu blir det hamburgare på balkongen med två trötta och solbrända(!) småkillar. Måste nog locka med saft för att få igång dem efter vår sena grillkväll igår... :)

Johan sa...

Jag har precis återvänt från en mycket lyckad europaturné och är redo att återuppta spelandet så fort det passar för er andra!

Jag och några till gjorde karaktärer till D&D 4E ikväll och spelade igenomett encounter, det verkar klart lovande. Ser fram emot en trevlig sommarkampanj, för övrigt är det fan total stiltje.

Jonas sa...

Jag är också hemma. Var i Borlänge på Peace and Love i helgen. Väldigt trevligt. Men nu har jag inga planer alls i sommar. Ska jobba två veckor till sen är det semester, men kommer förmodligen vara hemma hela tiden sånär som på någon helg. Jag är råpepp på att ta upp spelandet igen.

Peppar också på D&D4e-kampenjen!

Nordstrand sa...

Jag är inte mentalt närvarande den kommande veckan heller. Kan inte riktigt tänka längre fram i tiden än så. Ber om uppskov ett litet tag till.

Revolverspel sa...

Det är lugnt för mig. Johan, vad är det för turné du varit på? Blir nyfiken... :)

Anders Sveen sa...

Jag är hemma igen också, från Gotland, och där var det bra.

Jag är med på att vänta tills alla är redo, och vegeterar gärna ett tag till (även om jag håller på att möblera om nu).

Jonas sa...

Trevligt Anders!

Jag åker eventuellt till Barcelona i början av Augusti. Inte helt klart än dock.

Förresten Anders, har du funderat nått på om det blir något A Con of You senare i år?

Anders Sveen sa...

Vi siktar på en andra sväng, jag och Jonas. Konkretare planering återstår dock, men det blir kanske lite tidigare i år, utan att krocka med SSK (som jag tror/har för mig är i september).

Nordstrand sa...

SSK är i oktober.

Jonas sa...

Sweet, tidigare gör mig verkligen inte något! Jag har peppat sedan förra gången så... :)

Johan sa...

Måns, ursäkta att svaret dröjde. Jag har varit på europaturné med punkband (bör kanske förvarna att länken leder till en sån där dryg myspace-sida med musik som sätter igång automatiskt).

I övrigt har sommaren nu bytt karaktär till att enbart handla om att hålla mig borta från GTA4 så många timmar om dagen som möjligt.

Det går dåligt.

Revolverspel sa...

Coolt Johan! Kommer ni till GBG någongång? Jag har ju själv lirat punk sedan 90-talet så jag gillar det jag hör! :)

Nordstrand sa...

Okej. Spelet har min uppmärksamhet igen den 4 augusti.

Vad säger ni andra? Jag ser fram emot att fortsätta.

Anders Sveen sa...

Låter ypperligt. Jag är hemma efter en vecka i Dalarna där jag blev skäggig och långsam. Åker bort några dagar igen nästa vecka, till Tallinn. Den fjärde har arbetet börjat igen, och att börja spela då blir prima.

Revolverspel sa...

Jag är på men kan inte lova 100%-igt engagemang riktigt än. Börjar jobba i mitten av Augusti.

Johan sa...

Vad som helst funkar för mig, jag är ett drägg.

Jonas sa...

Funkar för mig. Det är möjligt att jag reser bort i slutet av augusti dock, men det kan vi ta då

Anders Sveen sa...

Jag lurar på att smyga igång något imorgon, eller kanske onsdag.

Någon som är sugen på att ta upp något innan spelandet börjar?

Revolverspel sa...

Jag är på, så klart. Jag har visserligen fortfarande semester men det ska nog funka ändå.

Jag har inget att tillägga. Vi fortsätter väl där vi slutade?

Anders Sveen sa...

Så, nu kör vi.

Nordstrand sa...

Jag är med.

Jonas sa...

It's on!

Jonas sa...

Jag åker till Barcelona på lördag och kommer hem först nästa söndag.