lördag 26 januari 2008

Porfirio av Goren

Koncept: Prins porfirio är arvtagare till Gorens tron, uppväxt med silversked i mun. Till hans titlar hör "Han som uträttar stordåd", "Hertig av den gyldene kalken" och många fler. Han heligförklarades av den religiösa rådet redan som tolvåring. Nu är han 21 och har inte uträttat någonting alls. Han vet att han inte räcker till och självföraktet känner inga gränser. Porfirio lever ett liv i yttersta dekadens med orgier, droger, hasardspel och en aldrig sinande ström av älskare och älskarinnor. Han spenderar hela sitt underhåll på meningslösheter och är alltid i behov av mer pengar.

Pools:
Vigor 4 (2)
Instinct 5
Reason 4

Abilities:
Master: Pray
Adept: Resist, Etiquette
Competent: Endure, Savoir-Faire, Dueling, Battle, Discern Truth, Orate
Unskilled: React

Keys:
Key of Faith

Secrets
Secret of Blessing.

Experience: 14
Advances: 6

Current # of Bonus Dice: 5

17 kommentarer:

Anders Sveen sa...

Stilig bild!

Det andra ser bra ut också.

Du kan ju alltid spara dina två advances. Det går att använda dem när som helst i spel.

Anders Sveen sa...

Jag skulle tycka det vore coolt om Porfirio hade en lite udda Secret till att börja med. Man tänker ju att Secret of Contacts skulle "passa", men vad sägs om tex Hidden Pocket eller Unwalked Path; något som öppnar upp för mindre förväntade sidor hos prinsen?

Nordstrand sa...

Kul idé. Det kör vi på.

Nordstrand sa...

Tillslut bestämde jag mig för Secret of Blessing.

Nordstrand sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nordstrand sa...

Hm, få se nu. 5 XP för att ha slagit ett Major Blow mot sig själv. SEdan 10 XP för buyoff av Key of Vengeance. Jag är rik!

Nordstrand sa...

Höjer Pray från Competent till Adept: 2 advances.

Köper Key of Faith: 1 advance. Jag skall definiera mitt Faith så snart jag hinner.

Anders Sveen sa...

Kan Faith vara att du är Absolon återfödd?

Nordstrand sa...

Bekräftas härmed.

Nordstrand sa...

Är våra bonustärningar återställda nu? Och till vad i såfall, det har jag glömt?

Anders Sveen sa...

Ja, vi börjar köra med friska gift dice. En per spelare, så alltså 5 totalt.

Nordstrand sa...

Jag tror att jag borde ha fått lite xp i scen 30.


UNREQUITED LOVE
2 för att ha lämnat över svärd & kniv till Nanoq ("an attempt to win her affection")?

Hm… får man en poäng till för having "to make a decision that is influenced by them". Hela inledningen där vid mötet, där Porfirio försöker dölja sin identitet, och istället försöka lugna en besvärlig situation med lite mirakel, handlar ju om att anpassa sig till nanoqs närvaro.

FAITH
Har någon i sällskapet blivit omvänd till Porfirios faith? Jag tycker nog att Cyril och några till verkar väldigt nära. I så fall är det värt 2 poäng det också.

Vad säger herr GM.

Anders Sveen sa...

Jag tycker det är XP så det sjunger om det. Bra att du säger till Peter.

Nordstrand sa...

Jag tänkte helt fräckt smurfa in 16 xp för den senaste händelseutvecklingen, varav 10 från att släppa tankarna på Nanoq.

Anders Sveen sa...

Det är du värd.

Nordstrand sa...

Kan man höja sin Unskilled skill?

Anders Sveen sa...

Ja för fan!