måndag 18 februari 2008

Nanoq Lha Khali

Koncept: Nanoq Lha Khali är en krigarkvinna, ättling till det ryttarfolk som en gång härskade i Goren. Hon är stolt, egensinnig och brutal. Hennes folk har trängts allt längre bort från sina områden. De spottas på och hånas. Nanoq känner skam över att tillhöra de utstötta. Hos de farsegels tradare som har Goren i sitt våld har hos sett en helt annan styrka. Handelsmännen och diplomaterna från Ammeni uppvisar en självklar grace och förakt mot de ynkliga gorenska motparterna. Nanoq gjorde ett val. Hon övergav sitt folk och valde att tjäna Ammeni, Huset Ambroise.

Pools:
Vigor 6
Instinct 6
Reason 2

Abilities:
Master: Bladework
Adept
: React
Competent: Ride, Endure, Sense Danger, Intimidate, Scrapping, Athletics
Unskilled: Resist

Secrets:
Secret of Flying Leap

Keys:
Key of Love (Cyril)
Key of the Vow (Ge inte efter för kärleken till Sinaaq)
Key of Individualism

Advances: 7
Experience points: 8

11 kommentarer:

Anders Sveen sa...

Woohoo!

Giftigt.

Jag börjar se åt vilket håll jag kan ta min prepp sedan.

Jag har en idé om en SLP sprungen ur Peters Porfirio som dessutom kommer passa perfekt med det här.

Nordstrand sa...

Jättebra. Kul karaktär med många möjligheter.

Revolverspel sa...

Det är möjligt att det kan finnas fler trådar som löper mot din karaktär Peter. Jag har lite dålig koll på åt vilket håll alla drar så jag drog åt ett eget. :)

Bör vi ha några gemensamma beröringspunkter?

Anders Sveen sa...

Bara i det att Nanoq har allierat sig med en främmande makt som spionerar på Goren finns en del beröringspunkter. Speciellt om man betänker att de båda har ett ytterligare hot i Maldors närvaro. Min fiendes fiende und so weiter.

Men spåna gärna fram fler personliga kopplingar om ni vill.

Jag gillar att Nanoq i sin avsmak för den ynkliga och karaktärssvaga adeln i Goren valt att samarbeta med ett dekadent slavimperium. :)

Revolverspel sa...

Ja, "sova med ormar", som undertiteln till karaktären kan vara. :)

Sedan tänker jag mig att Nanoq befinner sig i en position där hon faktiskt kan vara Huset till nytta. Exakt vilken vet jag inte. Tankar?

Revolverspel sa...

Jag har äntligen fått hem Eeros Solar System och börjat läsa igenom. Jag satt för ett tag sedan och försökte finna Nanoq i de Keys som finns i TSOY men misslyckades. Genom att använda Eeros riktlinjer är det superenkelt att skapa egna Keys. Vad tror vi om det?

Anders Sveen sa...

Det tror vi på.

Någon särskild du tänker dig?

Anders Sveen sa...

Har du sett BSG förresten?

Jag börajr få lite Starbuck-vibbar av Nanoq.

Jag vill minnas att jag hade en Key som exemplifierade det på wrnu någon gång, ska se om jag hittar den.

Anders Sveen sa...

Här är den posten jag tänker på.

Revolverspel sa...

Coolt, ja jag tänkte på en:

Key of Individualism:
1 XP när karaktären går sin egen väg
2 XP när karaktären går sin egen väg, genom att trotsa andra
5 XP när karaktären går sin egen väg, och andra får lida för det
Buyoff - Följ flocken

Typ så.

Starbuck, huh? Hon är ju min favvo i BSG. :)

Anders Sveen sa...

Det blir en bra Key Måns, och matig för mig att jobba med.