måndag 25 februari 2008

Kapten Victor Magalla

Koncept
En gammal, meriterad soldat från Maldor som en gång för länge sedan belönades med en möjlighet att utforska Goren, då det var ett nytt och spännande territorium. Han har, i egenskap av den soldat med längst tjänstgöring i Goren, tilldelats en relativt högt uppsatt position inom översikten av gruvdriften (men är fortfarande en del av fotfolket, en sorts "högste förman").

Med åren har ett tvivel vuxit inom honom, han har spenderat så lång tid bland Gorens invånare att han känner en slags samhörighet med dom. Han har druckit med Gorenska vänner, älskat Gorenska kvinnor och arbetat i gruvan med hårdföra Gorenska män. Det går inte längre att känna samma respektlöshet emot detta folk som han gjorde i sin ungdom, och som starkt präglar resten av hans landsmäns beteende.

Pools
Vigor: 5(6)
Instinct: 1(2)
Reason: 3

Abilities
Grand master:
Master:
Adept: Endure, Infantry
, Sway, Resist
Competent: Orate, Battle
Unskilled: React

Secrets
Secret of Contacts
Secret of Mighty Blow

Keys
Key of Fraternity (Silvio Cittiga, den ende som står över honom i rang i Maldors styrkor. Har inte samma syn på Gorens invånare som Victor. Inte bara en auktoritet utan även en gammal vän.)
Key of Conscience
Key of the Guardian (Nica)
Key of the Mission (Föra Rubiccia och barnet i säkerhet)

Experience: 0
Advances: 8 (+3 oanvända)

Ursäkta att jag missade deadline lite, det var en hektisk helg. Jag har kvar två advances, som jag vill klura lite mer på. Eventuellt spara dom för att användas i spel. Någon som har idéer på vad som skulle kunna vara coolt att göra med dom?

9 kommentarer:

Anders Sveen sa...

Yay!

Jag gillar Key of Fraternity och karaktären du introducerar i och med den. Snygg passning som det ska bli kul att göra något med.

Jag tycker inte att det skadar att spara ett par advances.

Nordstrand sa...

Bra grejor.

Johan sa...

Jag är frustrerad över att inte ha hittat ett saftigt porträtt, som Peter och Måns, men det går ju alltid att slänga upp om jag skulle råka trilla över ett senare.

Tänk er en fårad man i övre medelåldern med perfekt hållning, breda axlar och sorgsna ögon.

Jonas sa...

Är jag dum om jag säger onsdag för min karaktär?

Ser bra ut Johan.

Anders Sveen sa...

Jonas,

Jag skulle känna mig dum om jag sade ja, så nej.

Johan,

Jag googlade fram en bild på Jorah Mormont, men det kändes inte riktigt rätt.

Johan sa...

Spenderar mina två överblivna advances på att bumpa upp Sway till Adept. Jag känner att jag hittade ett sympatiskt uttrycksätt åt honom i senaste scenen och vill representera dess effektivitet tydligare.

Johan sa...

Köper Key of the Guardian med pojken Nica, som Victor hindrade från att mörda Silvio, som skyddsling.

Johan sa...

Spenderar två advances på att höja Resist till adept.

Johan sa...

Spenderar en advance för Key of the Mission (Föra Rubiccia och barnet i säkerhet).